29 / 12 / 2020

WAŻNE! - Zmiana zasad fakturowania

Szanowni Państwo,

aktualna sytuacja jest niezwykle trudna dla branży turystycznej, w której wszyscy działamy. Ze względu na obostrzenia związane z zapobieganiem rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19, wiele organizowanych imprez turystycznych musiało zostać odwołanych, wiele ośrodków i hoteli musiało także znacznie ograniczyć lub nawet zawiesić swoją działalność.

Pomimo kryzysu związanego z pandemią COVID-19, zmuszeni jesteśmy natomiast do przystosowania swoich rozliczeń podatkowych oraz systemów księgowych do nowych przepisów, które już obowiązują lub też będą obowiązywać niebawem.

Z tego powodu, wychodząc Państwu naprzeciw, spółka Merigo sp. z o. o. wprowadza zmiany upraszczające dotyczące zasad fakturowania realizowanych przez nią usług.

Przypominamy, że od 1 października 2020 roku zaczęła obowiązywać nowa struktura JPK, która wprowadza m. in. nowe obowiązki ewidencyjne po stronie podmiotów świadczących usługi opodatkowane w systemie VAT-marża (w tym podmiotów z branży turystycznej). Nasze obowiązki ewidencyjne w zakresie podatku od towarów i usług nie ograniczają się dziś do wykazywania w deklaracjach VAT osiągniętych na usługach turystyki marż oraz należnego z tego tytułu podatku – musimy obecnie w ewidencji comiesięcznie przesyłanej elektronicznie do Ministra Finansów wykazywać odrębnie dokumenty zakupowe oraz kosztowe związane z realizowanymi usługami turystyki. Nowe przepisy za każdy popełniony w ewidencji VAT błąd, który uniemożliwia przeprowadzenie weryfikacji prawidłowości transakcji, przewidują fakultatywną karę finansową w wysokości 500 PLN.

Dążąc zatem do uproszczenia naszych wzajemnych rozliczeń i jednoczesnego ułatwienia prowadzenia ewidencji w ramach nowego JPK, chcemy uprościć nasz system fakturowania usług.

Ø Od 1 stycznia 2021 roku Merigo sp. z o. o. wystawiać będzie faktury sprzedażowe wyłącznie po wykonaniu usług (tj. najwcześniej w ostatnim dniu realizowanej usługi.)

Ø Od 1 stycznia 2021 roku Merigo sp. z o. o. dla świadczonych w ramach swojej działalności usług przewidywać będzie nowy termin płatności - wynoszący ilość dni ustalonych w umowie o współpracy, ale od dnia wykonania usługi.

v W ten sposób rezygnujemy z pobierania należności za usługi jeszcze przed ich wykonaniem – płatność za usługę następować będzie dopiero po jej faktycznej realizacji.

v System rezerwacyjny pozostaje niezmienny – po dokonaniu rezerwacji usługi otrzymają Państwo kupon rezerwacyjny, który uprawniać będzie do skorzystania z nabytych usług.

v Pozostałe Warunki Ogólne Rezerwacji w systemie Merigo sp. z o. o., w tym system bezkosztowej anulacji CXL deadline, nie ulegają zmianie – każda rezerwacja nadal posiadać będzie datę bezkosztowej anulacji CXL deadline, o której należy poinformować klienta. Dotrzymanie terminu CXL deadline leżeć będzie nadal po stronie osoby dokonującej rezerwacji.

Mamy nadzieję, że razem przetrwamy ten trudny dla nas wszystkich okres.

Wszelkie pytania oraz sugestie dotyczące nowego systemu fakturowania Merigo sp. z o. o. prosimy kierować na adres skrzynki elektronicznej: info@merigo.com.pl.

- Zespół Merigo

Powrót do aktualności

Więcej aktualności Merigo®

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi ofertami, promocjami i konkursami? W serwisie Merigo® regularnie publikujemy aktualności, które pomogą Ci odkryć najlepsze okazje oraz specjalne pakiety przygotowane z myślą o naszych partnerach. Niezależnie od tego, czy planujesz rezerwację hotelową, wynajem samochodu, czy transfer, nasze aktualności dostarczą Ci cennych wskazówek oraz informacji o nadchodzących zmianach i nowościach w ofercie.

Nie przegap również wyjątkowych wydarzeń oraz poradników, które ułatwią korzystanie z systemu Merigo® i pozwolą Ci lepiej zrozumieć możliwości, jakie oferujemy. Od konkursów z atrakcyjnymi nagrodami, przez aktualizacje kursów walutowych, aż po inspiracje podróżnicze — odwiedzaj sekcję aktualności i czerp korzyści ze współpracy z Merigo® na każdym kroku!

Zobacz najnowsze aktualności

Telefon alarmowy

Numer telefonu alarmowego dla Klientów indywidualnych znajduje się na voucherze.

Zobacz również

Masz pytania lub wątpliwości?

Sprawdź nasze: Centrum pomocy.